lördag 31 maj 2014

A smile for you... 



Idag vill jag fråga vad är lycka? Vad är lycka för er?

Det här är ett litet sidestep från mitt vanliga engelska tema, men jag hoppas ni kan ha överseende med det. 

Förra året var jag på en utställning av Jeppe Hein på Bonniers Konsthall i Stockholm. Utställningen hette A Smile For You och var inriktad på saker som gjorde olika personer lyckliga. 

Det var en intressant utställning med vissa otippade inslag och väldigt vackra tankar om lycka, kärlek, gemenskap och annat. 

Alla har nog sin egen definition av lycka. Vad det innebär. Hur det får en att känna och vad man vill klamra sig fast vid i sitt lyckliga tillstånd. 

Jag känner mig lyckligt lottad och jag är lycklig ända in i själen. 
Ett rosaskrimrande litet moln runt om hela mig, som blåser iväg maskrosfrön av lycka och på nåt sätt gör mig fnissigt skrattig. 



Naturligtvis finns det tråkiga ögonblick, jobbiga stunder, ledsna perioder i alla människors liv och mitt likaså.  Men den där lyckan finns inombords och den hjälper mig att se framåt, orka med när det känns lite tufft ibland och fniss-skratta så där mycket så man nästan storknar.

Hur smakar lycka? Hur luktar, låter och känns lycka för dig?


Smile at the world and the world shall smile back at you...
GIGGLE TILL YOUR SIDES HURT AND HAVE A FUNFILLED DAY!

(Bilderfrån www.tumblr.com och Jeppe Hein)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar