torsdag 15 maj 2014

I'm on the roof again...

Kan du höra mig småtralla den gamla Willie Nelson-sången (fast jag har bytt ut road mot roof)?

Yes, jag är på väg upp på taket igen, så idag ska jag snabbt dela med mig av en artikel som skrevs om mig i Hallands Affärer. 
Numret kom ut igår, så det är ju så gott som "hot off the press" även idag. 


Reportern skriver lite grann om mig, vem jag är som "halvbritt" i Sverige. 
Om att jag har bott länge utomlands och hur jag själv känner att jag har ena benet i England, med många ovärderliga kompisar och andra benet i Varberg, min födelseort och där jag har familjen. Lite om företaget Great Little Britain och vad vi sysslar med osv....

Reportaget heter "After Work" och det är ju inte riktigt fredag ännu, men du kan ju ladda för After Work med mig redan nu så att du ligger i fas inför morgondagen. 

Jag berättar bl.a. om bästa After Work ever och det är Gin & Tonic på Hilton Hotel på Park Lane i London med min sambo efter en lång, men härligt inspirerande arbetsdag. 

Jag får ju också säga att det där med After Work (åtminstone på vissa ställen) är en sed som har pågått mycket länge i Storbritannien eftersom de har levt med pubkulturen på ett helt annat sätt än i Sverige.

Det är ju så enkelt att bara smyga in på den lokala puben, där man känner så många och även landlorden, landladyn, bartendern och barmaiden osv.
Säga vad man vill om pubkulturen, men det blir ett väldigt otvunget sätt att umgås. 
Man kommer och går som man vill, man äter där om man vill eller inte om man inte känner för det. Ingen behöver vara värd och värdinna, laga mat och städa. 
Det blir liksom som en andra familj, kompisgänget plus extra pubgäster, som man hänger med där.
 
Hur ser din bästa After Work ut? Skriv gärna och berätta för jag är curious.


Tremendous Thursday to you!

2 kommentarer:

  1. Otroligt roligt att du är med i tidningen. Den typen av publicitet är guld värd. Återigen stort tack att du nämnde min blogg i artikeln. Det gör mig varm i hjärtat. Tack fina du!

    SvaraRadera
  2. Jag blev verkligen så glad när tidningen frågade och är nöjd med resultatet också. Tack själv för intressant och inspirerande bloggläsning, Dorotea!

    SvaraRadera