söndag 25 maj 2014

Mother's Day... well, at least it is in Sweden!

Grattis till alla mödrar runt om i Sverige! 
Så klart grattar vi ju mödrar, fostermammor, farmödrar och mormödrar i hela världen, men knepigt nog så firar olika länder Mors Dag på olika dagar. 
I Storbritannien är det t.ex. i slutet på mars, så alla brittiska mödrar har redan blivit firade på Mother's Day den 30 mars tidigare i vår. 

Häromdagen läste jag detta citat av Mahatma Gandhi:

Man often becomes what he believes himself to be. 
If I keep on saying to myself that I cannot do a certain thing, it is possible that I may end by really becoming incapable of doing it. 
On the contrary, if I shall have the belief that I can do it. I shall surely acquire the capacity to do it, even if I may not have it at the beginning. 
 
Det är ju klart att tankens kraft är ju fantastisk och jag håller helt med vad Gandhi säger. 
Men jag vill då passa på att säga ett extra tack till min mamma, för att hon (och pappa) alltid har bankat i mig känslan av att jag kan uppnå det jag vill bara jag lägger manken till. 
När man får sådan support och pepp från båda föräldrarna direkt från barnsben, så är positivt tänkande och våga testa mycket lättare. 

Så en blomma till min mamma (och pappa så klart) och till alla andra stöttande mammor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar