tisdag 13 maj 2014

New day and more roof tiles to carry around... 

Ja, för dig som läste gårdagens inlägg så ska "Bengtsson på taket" strax sätta igång och jobba igen. Så här kommer bara ett kort inlägg om hur man väljer att servera & dricka sitt te...

Dricker du med eller utan mjölk?



Lägger du kanske i en liten citronskiva i?



Föredrar du tepåsar eller löst te med tesil eller kanske en sån där lite tekula?



Jag återkommer en annan dag om lite resonemang runt de där olika sätten och undrar idag bara ... hur dricker du ditt te?

Just idag dricker jag nog mitt te på taket. And whenever and wherever I choose to drink my tea, I definitely serve mine with milk.

Have a Tremendous Tuesday, everyone!

(Bilder från cornishware.biz och nathaliebergsman.blogspot.com, theguardian.com, countrymugger.com och)

2 kommentarer:

  1. Jag är en stor te-älskar sedan många år tillbaka och dricker nästa enbart löst te och bryggar gärna i min tekanna eller använder tesil. De allra flesta gånger dricker jag mitt te med en skvätt mjölk.Om jag känner mig frusen och lite småförkyld föredrar jag dock mitt te med lite honung och en citronskiva. Önskar dig en bra dag / Elisabeth www.colorme.se

    SvaraRadera
  2. Det låter gott, Elisabeth. Om man känner sig lite hängig och frusen kan man också lägga i en skiva ingefära, så blir det varmt i magen. Ingefäran hjälper också mot lite smått illamående. Ha en riktigt fin dag, Elisabeth!

    SvaraRadera