torsdag 8 maj 2014

INSPIRATION!! 

Idag lockas jag av temat inspiration & kreativitet och hur vi kan genom att leka oss fram till någonting och se saker ur andra perspektiv. 

Jag kommer ihåg ett inlägg från en fellow blogger - Maria Nilsson - som skrev att man ibland måste skaka om och bli fri. Kika på hennes inlägg här.

Jag funderar på hur man kanske måste släppa loss och tänka nytt. 
Att, precis som våren, våga spirande komma upp ur jorden och blomstra. 

Kanske är det att plantera på ett nytt sätt helt enkelt!



Att inte alltid använda samma sorts format för saker. 


Inte alltid göra som man alltid ha gjort utan fundera på vad man skulle kunna göra på ett annat sätt - kika in från en ny vinkel eller hitta ett helt nytt kundkoncept. 

Kanske har funderingarna fastnat och blivit fångar i gamla tankebanor??

Nu är det ju vår på riktigt och innan sommarens lata dagar slår till, så släpp loss era tankar - låt dem gro och se dem blomma upp så vackert.

Lena Nyman sjunger och målar så fint i Hasse & Tages film "SLÄPP FÅNGARNA LOSS DET ÄR VÅR!"




Truly splendid Thursday to you all!


(Bilder från barna-bus.co.uk och  youtube.com)


2 kommentarer:

  1. Blommorna i stövlarna älskar jag. Så somrigt i dubbel bemärkelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dem fina! Jag har inte planterat så själv, men tycker det skulle vara en kul detalj och färgglad klick, så det kanske får bli sommarens projekt :)

      Radera