måndag 14 april 2014

Top of the morning to you! 
Så ja... inte vara ledsna för att det är måndag... Ta en kopp te, vet ja!

Efter mitt inlägg igår om perfekta söndagen spatserandes i London, så är det exakt så jag skulle vilja bedriva engelska kurser. I olika miljöer, på olika nivåer av antingen konversationsengelska eller  affärsengelska. 

Kom hem till mig, drick Afternoon Tea i min trädgård och utveckla din engelska med mig i några timmar medans du mumsar på hembakta scones och clotted cream. 

I fantasins värld kan vi vandra runt Baths gator och diskutera de fantastiska romerska baden och Jane Austen som bodde här i början på 1800-talet. 


Eller fortsätt för vår inre syn med ett besök i Stratford-upon-Avon, där vi kan titta på huset där William Shakespeare föddes. Diskutera hans pjäser och hans språk. Visste du att han myntade mer än 1700 nya ord under sin skrivande tid?

Jag tycker också om att uppmärksamma skillnader i matkultur, högtider och traditioner. Finns hur mycket som helst att spinna vidare på.... det beror helt på deltagarna i gruppen och vilka intressen och syften de ser med kursen i sig. 

Skulle kanske just ditt företag behöva en kurs i affärsengelska och skillnader i affärskultur mellan Sverige och Storbritannien?

Skulle du kanske känna dig mer bekväm i att prata engelska både professionellt & privat, om du tyckte att du behärskade mer spontan & beskrivande engelska? 

Hör gärna av dig med just dina önskemål så skräddarsyr vi en kurs till just din firma eller häng med på en av våra blandade kurser. 

Have a Marvellous Monday, everyone!

5 kommentarer:

  1. Omöjligt att inte vilja gå en sådan kurs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du tycker det! Häng med på "språkresan". Vi funderar på att arrangera en guidad långhelg i London senare i år, då man både för öva på engelskan och även få privata guidningar runt vissa muséer och marknader av min sambo/företagskompanjon, som är expert på konst & antikviteter. Skulle detta vara av intresse, så kan jag hålla dig ajour om vårt planerande.

      Radera
  2. Jättebra skrivet! Allt låter superspännande och inbjudande. Jag är som sagt väldigt nyfiken på afternoon tea.

    SvaraRadera
  3. Amen lägg av nu Åsa, det här låter helt galet bra. Kurs - wow, ja tack! Fler sådana här inlägg där bilder och ord guidar en genom en munsbit av kursen och jag kan inte se hur du inte skulle få fullt hus på dina kurser. Keep it up girlie! Det är så bra!

    SvaraRadera
  4. Tack för entusiastiska hejarop, Dorotea och Maria! Det värmer.
    Välkomna till Varberg på Afternoon Tea när ni känner för det :) Och om någon av er är intresserade av guidad tur i London under hösten, så maila mig så återkommer jag om planerade datum och schema.

    SvaraRadera