måndag 7 april 2014

Oh Happy Monday! 

Välkommen till en ny arbetsvecka och ett litet mini-inlägg på bloggen, snabbt genomskummat innan man tar tag i dagens alla måsten.  

Först och främst vill jag berätta att idag, 7 april år 1141, så blev den första kvinnan regent i England. Hon hette Empress Matilda, men tog sig titeln "Lady of the English". 
Inte dåligt va? 
Jag tycker nog att vi använder sådana här fina titlar lite för lite idag och funderar på hur jag skulle kunna ta med mig lady-titeln i mitt vardagsliv.
Kanske "Lady of the messy house" eller "Lady of the BIG pile of paperwork" ... eller mer inbjudande och trevligt "Lady of Afternoon Tea".

Nåväl, nog sagt om detta... 
Dagens mål är att få någon att skratta, så ge er ut och få någon idag att i alla fall dra lite på smilbanden trots möjliga måndagskänslor. Tänk vad fina alla smilgropar är och fundera på hur ni kan locka fram dem hos andra människor, så blir man själv lycklig och varm i själen  :)


Tänk om jag kunde bjuda en hel mängd personer på Afternoon Tea i en solig trädgård och solmogna jordgubbar, clotted cream och nybakta scones. 
Det skulle väl locka till njutning och leenden?

Imorrn tänkte jag snacka lite mer om te och scones, mmmm, så varför inte ta en kopp redan nu och börja uppvärmningen inför veckan med en te som sätter igång måndags-hjärnan. 

Ha en riktigt härlig måndag!

10 kommentarer:

  1. Denna delar jag på min fb-sida idag - vilken KUL grej att få veta mer om England. Jag har själv studerat i Skottland, vilka härliga människor. Längtar tillbaka ibland, får hoppas att denna blogg kan stilla suget något. :) /Maria, Hjärnvilja

    SvaraRadera
  2. Härlig måndagsmorgon läsning!

    SvaraRadera
  3. blir sugen på Afternoon tea i en solig trädgård när jag läser och av att bara läsa det så känner jag mig lycklig =)

    SvaraRadera
  4. Åh te och scones. Jag kommer. Jag älskar tepartyn. Sitter och dricker mitt earl grey ur min Mon Amimugg just nu. Mysig blogg det här!

    SvaraRadera
  5. Åååååh as lovely as always! Härligt inlägg! Längtar tills vi kan sitta i din trädgård och dricka te och äta scones och clotted cream �� Hmm undra vilken sorts Lady jag är.... Lady Confused...Lady of Too Much in Her Mind... eller bara Lady Linda, det låter ju inte helt fel heller �� Keep up the good work, så glad du är med i utmaningen!

    SvaraRadera
  6. Du fick mig att le:) Jag lovar att ge det vidare:) Kram från the Lady of the house of hearts :) /Teresia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att Lady of the House of Hearts fick många leenden tillbax också! :)

      Radera
  7. Jag glömmer aldrig mitt första riktiga möte med scones på tesalong mitt inne i New Forest. Tack för att du påminde mig. Kommer gärna till din trädgård.
    /Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhhh New Forest, där bodde jag i några år.
      Var låg tesalongen? Tänk om vi faktiskt har varit på samma tesalong samtidigt, mumsat på te & scones och inte vetat om detta att vi faktiskt satt jämte varann... Kul tanke!

      Radera
  8. Bra start alltid med ett leende som förgyller dagen för alla och för sig själv. :-)

    SvaraRadera