lördag 26 april 2014



Lördag betyder torgdag i Varberg... 


Denna bilden är tagen på Great Little Britain's första torgdag 2012 när vi för första gången dukade upp våra varor på Varbergs Torg. 

Numera räcker tiden inte riktigt till och vi säljer mer på nätet (www.greatlittlebritain.tictail.com) än vad vi gör på torgdagar, men det är roligt att stå där och vara torgmadam bland alla knallar som kommer från olika håll i Sverige. Utbyta tips om marknader, höra andras historier och naturligtvis möta sina kunder personligen istället för virtuellt. 

Mötet med andra människor är ju något fantastiskt, både professionellt och privat. 
Och när en leende kund kommer tillbaka för att tala om hur bra varan/tjänsten har varit, så känner man ju sig både stolt och glad.
Om kunden dessutom sprider dessa komplimanger till vänner och arbetskamrater blir det ju ringar på vattnet och man kan få otroliga resultat bara på att ta hand om sin kund på ett bra sätt. 
Superb kundservice och tillmötesgående personal är i alla fall nåt som jag själv reagerar på när jag är konsument och inte leverantör, så det ligger mig varmt om hjärtat även i mitt jobb. Våra kunder ska känna sig "super special" och väl omhändertagna, annars känner inte jag att vi har lyckats.

Eftersom jag ofta sitter i mitt hemmakontor och översätter böcker och andra typer av texter, så är det också roligt att få träffa vissa av mina kunder personligen. 
Ta reda på vad de vill ha mer av, nya varor eller kanske påfyllnad av någonting vi tidigare hade i vårt sortiment. Den kundkommunikationen gör ju att jag kan göra mitt jobb bättre och sprida mer engelsk glädje. 





Detta är några få av de varor vi säljer... vad skulle du vilja se i vår webbutik eller torgstånd?

Välkommen till Varbergs Torg idag om du har vägarna förbi!

SPIFFING SATURDAY TO YOU ALL !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar