lördag 12 april 2014

Oh what a beautiful morning, oh what a beautiful day!


Tog en morgonpromenad runt Varberg Fästning med min pojkvän och jag blir alltid lika förundrad över hur vackert allting är. En smula blåsigt, men då får man i alla fall en genomblåsning och ett härligt uppvaknande. 
Engelsmännen hade sagt "blow away the cobwebs", vilket är precis vad jag behöver efter en väldigt tung sömn och mycket knepiga drömmar.

Idag är det Liv som har namnsdag och jag skulle vilja först säga grattis till alla Liv-töser där ute, men oxå gratta alla till livet. Man får verkligen säga att livet kan bjuda på så extremt många olika vinklar och vrår, bara man tar sig tid att utforska och vågar våga lite grann. Så nu vill jag tipsa om några otroligt tänkvärda bloggar, som gjorde att jag ändrar min taktik något från min engelska inriktning idag (men bara för en dag) ...

Agneta Hagström - a fellow blogger - skrev igår om personliga resurser, skapande av nya rutiner och ett nytt liv om man så vill. Apropå namnsdagsbarnet Liv, så  kan man ju faktiskt ta för sig av ett liv som man vill ha och lämna valda delar bakom sig. Fokusera på det positiva. Som Agneta sa "få vinden att vända"...

Ann-Catrin Hansson skrev igår om hur man kan skapa vårkänslor på arbetsplatsen. Vare sig det är i professionella livet eller i privatlivet, så kan man ju skapa vårkänslor, leenden och spirande kreativitet. Hjälp andra att vidareutvecklas i grupp eller enskilt och då även må bättre själv, för att man lockar till skratt och lyckliga stunder.

Maria Nilsson - another fellow blogger - skrev för ett par dagar sen på sin blogg om att ge det där lilla extra. Och det är väl värt ett försök... Att inte ge upp eller lägga av bara för att människor i er närhet gör det. "Go the extra mile" !!

Så... kära läsare... gör precis det! Skapa vårkänslor och sprid inspiration. 
Go the extra mile och få tusenfalt tillbax!
 

1 kommentar:

  1. Att fokusera på det positiva är alltid viktigt samtidigt som det faktiskt är så att jag ibland behöver sätta lite fokus på negativa också. Varför? Jo för om jag inte gör det så sker det inte mycket utveckling. Det som känns negativt behöver bearbetas.

    SvaraRadera