söndag 20 april 2014

EASTER SUNDAY today, Good morning!

En dag som denna äter det engelska folket ofta stora familjemiddagar & lamm ligger högt på tio i topp listan för påskmiddagar. 

Ofta äts lamm med "mint sauce", men idag ska jag bjuda er på ett recept med rosmarin och chilli. Till det serveras så klart traditionsenliga roast potatoes och lite broccoli. 
Receptet idag kommer från Delicious Magazine om ni vill testa detta. 

Jag kanske skulle lägga till detta i en kurs kanske - engelsk matkultur samtidigt som man lagar mat och utökar sitt vokabulär om smaker, ingredienser och råvaror?
Låter det som ett aptitretande koncept?

Vad ni än äter idag och var ni än är, så njut av dagen så hörs vi imorrn igen!

5 kommentarer:

  1. Jag är inte så förtjust i lamm men en matkurs samtidigt som man pratar om engelsk matkultur är ingen dum idé. Jag är väldigt förtjust i Yorkshire Pudding.

    SvaraRadera
  2. JA! Det låter som ett väldigt aptitretande och smart koncept. Smaskens! Glad att du valde bort mintsåsen idag, den har jag faktiskt lite svårt för (tandkräm ska en ju ha på tandborsten) ;) Men Nya Zeeländarna var ju som galna i denna sås så det var bara att lära sig. Ha en underbar påskmiddag!

    SvaraRadera
  3. Hmmm, en läsare som inte tycker om lamm och en som inte gillar mintsåsen. Får satsa på yorkshire pudding och roast beef istället. :) Har inte tänkt på mintsås som tandkräm, hihi. Engelsk matkultur har ju fått ett otroligt uppsving de sista 10 åren, speciellt med alla kända TV-kockar som Jamie Oliver t.ex. Kanske skulle haka på den trenden. Tack till er båda för era synpunkter!

    SvaraRadera
  4. Nej mintsås är inte min grej heller. Däremot Yorkshiremannens puddingar. Engelska bakverk hör till poppis inlägg på min blogg så det skulle säkert funka.

    SvaraRadera