fredag 26 september 2014

What a joyous Friday!

Det var verkligen en virvelvindsdag igår. 
Åkte tidigt till Göteborg och riktigt gottade in mig i Bokmässans alla montrar, enorma & härliga utbud och träffade många väldigt intressanta människor.

Alla sinnen sprudlar! Likt champagne eller bubblande, porlande vatten. 


Jag kan inte riktigt bena ut allt just nu men återkommer gärna framöver med mer tankar om detta. Men det som hoppar upp i huvudet just nu är Stefan Di-Omnia
En oerhört stark man som har lyckats ta sig upp ur ett träsk av hemskheter, överlevt tre strokes vid 44 års ålder och står nu några år senare som nästan helt rehabiliterad och mobil, när läkarna inte trodde att han någonsin skulle kunna få tillbaka känsel och motorik efter en totalförlamning på vänstra sidan av kroppen.Vilken resa!

Tack till Stefan för ett mycket givande samtal! 


Sen måste jag ju så klart också tacka Siljans Måsar för mysig monterplats och att jag som översättare av era böcker fick vara med och ställa ut. Detta är en härlig grupp författare som gör att man känner sig som en i gänget och förläggaren Yvonne Frank Månsson som tar så väl hand om alla och verkligen peppar alla till höga höjder. 

Och sist i dagens inlägg, men långt ifrån minst, kommer ett känslosamt samtal med Ebba Omarsson som t.ex. har skrivit boken "Brev till himlen" när hennes mamma gått bort och fortsatte liksom dialogen med sin mamma i en form av brevskrivande.

Till Dig som kanske får tid att flanera på bokmässan idag eller under helgen. NJUT!!! 

Till Dig som kanske inte får möjlighet till detta, planera in det i kalendern för nästa år redan nu så vet Du att Du har någonting att se fram emot.

Den här bilden är lite så som jag kände mig igår... runt omkring mig surrar alla dessa fantastiska människor och inspirerande tankar. 
Jag är - precis som den här tjejen med eldflugor runt omkring - helt förtrollad.  



HAVE A JOLLY GOOD FRIDAY AND ENJOY THE WEEKEND WHATEVER YOU ARE UP TO!

(bilder från pixabay.com)

3 kommentarer:

  1. Älskar bokmässan, tyvärr har jag inte möjlighet igår men nästa....

    SvaraRadera
  2. Synd om I år, men härligt inför nästa år, Fru Martinsson! Då hoppas jag vi kan ses där :) Ha en sköööön helg!

    SvaraRadera
  3. Att missa det här, hästhoppningen och resemässan är det tråkigaste med att inte bo i Göteborg längre.

    SvaraRadera