måndag 22 september 2014

Monday, Monday... how did that come about so quickly?!?!

Ja, det kan man ju fråga sig, men det var värst vad det var mörkt imorse. Alla lampor på och ett par koppar te så är man igång igen  :)

Helgen förlöpte i arbetets tecken och flitens lampa lös verkligen... 



... men detta betydde att jag inte hann med mitt planerade trädgårdsuppdrag under weekenden. Därför ville jag starta min måndagsmorgon med att plantera om mina pelargonier och sätta in dem under glastaket istället för att de ska stå på en väldigt utsatt plats i stor gammal tvättbalja i trädgården.

Nu mår de som små prinsar & prinsessor i nya krukor, med extra näring i jorden och en skyddande, mer omhuldande miljö. 


Och här kommer ett litet te-tips. Ni glömmer väl inte att gamla teblad som är bryggda och färdiganvända kan ge jorden ny energi och näring. Gamla tepåsar blir också mycket bra tillägg i komposthögen för det ger den blivande komposten mycket bra näringsämnen.

Har man även kvar en liten slatt i tekannan (fast varför man nu skulle ha det, för man dricker väl upp, hihi) så kan man även hälla det på rosor och pelargonier så får de en extra slurk näring på det sättet också. 

Ha en fin början på jobbveckan och lycka till med såväl inne- som uteväxter.

Magnificent Monday to you!

5 kommentarer:

  1. Vilken härlig start på dagen! Japp te hamnar i komposten. Men slatten det har jag aldrig tänkt på. Ska göra det om det någonsin skulle bli något över! :)
    /Jeanette

    SvaraRadera
  2. Härligt med mindre släng och mer "återbruk", Jeanette. Alltid bra att hitta nya te-tips och detta funkar för övrigt även med kaffe :) Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Jag önskar jag hade mer gröna fingrar! Orkideer, min aloe vera planta och några kaktusar är vad som trivs hos mig!

    SvaraRadera
  4. Då får man vara glad för det, Fru Martinsson! Aloe Vera är ju guld värt och orkideer är ju så vackra. Ha en härlig kväll och finfin dag imorrn med // Åsa

    SvaraRadera
  5. Härligt inlägg! Jag får riktiga hemtrevnadskänslor. Och vilket bra tips med teet till blommorna. Borde man ju tänkt på själv egentligen. Näring för oss, näring för jorden... sunt förnuft : )

    SvaraRadera