lördag 20 september 2014

Busy preparing scrummy scones!

Idag håller jag på att inhandla ingredienser till morgondagens Afternoon Tea-bjudning i Varberg och fundera ut dukning och annat. 

Det finns fortfarand platser kvar om Du är intresserad av att komma med, umgås och mumsa. 
Jag hoppas på fint väder så vi kan sitta ute i trädgården och njuta av lite gott te och olika typer av bakverk och intressanta konversationer runt bordet. 

Är du en "sötis" och har viss förkärlek för kakor och scones med russin, vackert dekorerade med clotted cream och sylt så klart? 


Eller är du mer en "saltis" som vurmar för cucumber sandwiches, ostscones med bara lite smör på och en god kopp te till det? 

Jag ska försöka bjuda på lite allt möjligt för att locka olika smakpreferenser.

Varmt välkomna om ni har vägarna förbi, men ring isåfall eller maila senast ikväll så jag kan baka tillräckligt mycket!

I wish You a gloriously sunny Saturday! 

(bilder från  https://www.flickr.com/photos/guitarfish/3928865736/sizes/m/)

1 kommentar:

  1. Åh, när ska jag få möjlighet att komma till dig? Snart hoppas jag.

    Kram, Dorro

    SvaraRadera