onsdag 24 september 2014

Good morning!


Well, I survived yesterday and today has started well so far... 

Jag tänkte att jag ska spinna vidare på något jag skrev om igår, dvs. att ta små bitar och sätta ihop dem till något större så blir resultatet mycket bättre än de självständiga bitarna. 

Nej... jag menar inte inlägget om Skottlands självständighet...

Nej... jag menar inte att om man tar separata äpplen och självständiga björnbär så blir det en förträfflig kombination i en cobbler. (fast det blir det ju i och för sig)

Jag menar det där om att ta någonting i sina beståndsdelar och ta en bit i taget, så klarar man i själva verket av något mycket större.

Jag är en relativt ny bloggare och blev medlockad av Linda Da Silva att vara med i hennes Bloggutmaning tidigare i våras, som sedan ledde till att jag gick hennes kurs "Företagarens Bloggsuccéguide" och nu har jag passerat 3000 klick på min blogg. 
Det kanske är peanuts för många bloggare, men för mig är det oerhört roligt och jag har liksom fått smak på det här. 

Jag är långt ifrån fullfjädrad bloggare och har ännu inte klättrat till toppen av berget... 



But I've seen the light  :)



och känner i alla fall att jag har hittat vilken väg man kan följa... 


Vad jag har lärt mig både genom Ekko Websolutions Bloggkurs är att man får försöka tänka i småbitar och sen strukturera sina inlägg för att skapa intressant läsning, hitta sitt budskap, vad vill man nå ut med och hur kan man länka tillbaka till sin affärsidé eller webshop. 

Linda ger en otrolig mängd tips och feedback på bloggandets beståndsdelar. Från bilder och flöde till typsnitt, trackbacks och pingbacks.
Hon är duktig på att dela in övningar och instruktioner i olika kapitel för att det ska vara så inspirerande, lättillgängligt och användarvänligt som möjligt. 

Var man hittar rätt bilder?
Hur man länkar till andra sidor och som sagt hur man fångar rätt läsare och behåller dem som nöjda kunder. 

Hur man som företagare kan öka intresset för ens affärsidé och nå ut till en helt ny publik och göra dessa läsare mer interaktiva och delaktiga.

Otroligt roligt och givande! 

För mig blir startar nu onsdagen i rusande fart, med lika många olika arbetsområden som igår, så håll i hatten... 

I bid You farewell for now and wish You a Wonderful Wednesday!
(bilder från pixabay.com och unsplash.com)

4 kommentarer:

  1. Tjoho vad du är bra – grattis! :) Som sagt många små steg blir en hel massa klick!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åhhhh tack, Jeanette! Ja, det är så roligt när man ser att det finns läsare och att de verkar tycka det är mysigt att läsa mina inlägg ;) Ha en härlig dag!

      Radera
  2. Vad härligt att läsa, inspirerande att det går så bra för dig nu!! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Maria! En väninna sa till mig häromdagen att "energi ger energi" och det har jag aldrig reflekterat över, men det är ju helt sant. Får man positiv energi från andra (i detta fall mina läsare och att själva bloggandet inte känns jobbigt, utan roligt) då får man ju oxå energi till att skriva mer, som i sin tur ger energi till andra osv osv. Roligt! Tack och jag önskar dig en skön dag!

      Radera