onsdag 16 april 2014

Oh oh oh Wednesday...

Nu är det snart påsk, men innan dess har jag ett snabbt inlägg om mod. 

Jag såg nämligen ett citat häromdagen och tyckte det var så fint

Detta är ett citat från Mary Anne Radmacher som verkar som en inspirationskälla och kreativ estet. 

Om man inte riktigt har mod till allt idag, så ta då ett litet mini-steg. 
Klappa dig själv på kinden och säg till dig själv hur duktig du har varit idag. 
Sen kanske du orkar & vågar hela vägen ut imorgon och verkligen tar ett stort kliv framåt!

Om man kikar tillbaka på mitt inlägg om kläder igår, så tänker jag att dessa skor (som för övrigt just nu myser i min garderob och väntar på nästa svängom) betyder så mycket glädje, skratt och även mod. 
Jag känner mig modig och samtidigt så fin när jag har på mig de här Union Jack hjärt-skorna!

Regardless of whether you take a mini-mini-step today or a giant leap - be proud of yourself!

9 kommentarer:

  1. Tuffaste skorna jag sett. Önskar jag kunde gå i sådana, men jag är lite för manhaftig för det. ;) Väldigt fint citat och det är så skönt att någon säger: Du får känna stolthet i det lilla. För tänk vad många små steg som är tagna, beslut som är fattade, innan vi kan blomstra rejält. Var glad och nöjd på vägen och segerns sötma smakar ännu bättre. Tack för att du delar med dig Åsa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så behöver man ju lite blomsternäring också så att man kan blomstra, t.ex inspiration från vänner, släkt och fellow bloggers. Men mod kan ibland vara svårt att få till och ibland är det skönt att hålla någon i handen. Då är jag där med mitt citat och pushar er det där lilla ministeget framåt!

      Radera
  2. Jag älskar skorna och vet att min dotter skulle göra nästan vad som helst för att få likadana. Hon är 9 och älskar allt med engelska flaggan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, ja jag är smått besatt själv just nu. Vet inte varför men det verkar vara många som är väldigt förtjusta i Union Jack just nu.
      Jag säljer även koppar, tehuvor och kuddar med engelska flaggan på, Dorotea, om du vill kika in i webshoppen greatlittlebritain.tictail.com.

      Radera
  3. Vilket fint citat och så himla klokt! Jag försöker inpränta i mina barn att mod kan vara olika saker och nu ska jag faktiskt använda detta citatet nästa gång. Tack för tipset!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ;) Hoppas dina barn lyssnar för det där med mod och att våga är viktigt! Det behöver inte vara så stort utan man ska ta de där ministegen varje dag, så har man snart småtassande smugit sig igenom ett helt maratonlopp.

      Radera
  4. Mod kommer också av at vi försöker ett steg i taget....att vi gör det där som är lite läskigt och utöver vår komfortzon:) Nu blev jag inspirerad till dagens inlägg!! Tack Åsa och kram. ps. väldigt Qoola sQoor ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Qoola sQoor hihi. Ja. De har märket "Irregular Choice" om du är intresserad. Glad att jag kunde inspirera! Kram!

      Radera
  5. Åh så coola, vad tror du om att göra union jagck som coolt smycke. Skulle du kunna sälja dem om jag gör dem ? se min sida på flaggor från norge och sverige . http://nordicfields.se/

    SvaraRadera