tisdag 29 april 2014

Mmmmm... A delicious aroma of newly baked goodies spreads through the house

Gosh, vad jag har stått i. Har hållt på med att baka och dekorera kakor för fullt inför en Afternoon Tea-bjudning, så mitt inlägg idag kommer att vara något kortare än vanligt. 

Så här ser det ut i mitt kök just nu (förutom det kaos på andra sidan diskbänken som kameran inte visar). 
Här vankas det strawberry blush meringues och rich chocolate flowers, som snart ska få en kaffe- & chokladfrosting och lite fina sockerpärlor.

Man vill ju inte riskera att gå ifrån bordet hungrig, så till detta blir det sandwiches med olika fyllningar, t.ex. egg & cress, salmon & cucumber kanske lite ham & pickle också. 

Naturligtvis har vi även nybakta scones med clotted cream och sylt. 

Och sist men inte minst har vi diverse cupcakes, några lemon cupcakes med apelsinicing, några med björnbärsicing och ett par med vaniljicing och mörka chokladprickar. 


Får man lov att bjuda på en kopp nybryggt te under körsbärsträdet?


Or maybe a pot in the library?


I can just feel it... hoppas ni känner det oxå...

5 kommentarer:

  1. Omnomnom!! Jag dregglar rätt ner på tangentbordet! Herrejisses så gott det ser ut. När får jag komma på tebjudning? Can't wait!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Welcome any time, Maria! Bara hojta först så att jag kan förbereda lite :)

      Radera
  2. Åh looks delicious! Wish I could be there �� Ja ja en annan gång kanske ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad är väl en bal på slottet som Askungen sa :) Du är såååå välkommen när du vill börja äta sötsaker igen. Eller slopar du det för en kort stund och kommer över till mig och "syndar" lite grann.

      Radera
  3. Hihi, ditt fönster ser ju engelskt ut bara det.

    SvaraRadera