torsdag 21 augusti 2014

BLUSTERY DAY ... MORE LIKE A BLUSTERY WEEK TO BE HONEST!

Men eftersom man inte kan klaga på den fina sommaren som har varit och man inte kan klaga eftersom det inte regnar idag och vi är inte översvämmade eller eldhärjade som andra delar av Sverige har varit under de sista veckorna... tja, då återstår det ju bara att njuta av det något höstlika vädret, ta på sig en vindjacka och gå en blåsig promenad. 

Blow away the cobwebs som engelsmännen brukar säga! 


Bli av med allt det där surret och instängda luften i huvudet och verkligen låta vinden blåsa igenom en, då brukar inspirationen och nydanande tankar rinna till tycker jag. 

Strax ska jag sätta mig ner och skriva vidare på en översättning av en mycket spännande bok och jag apropå inspiration och även kreativitet, så tänker jag på ett inlägg som en bloggare (Sanna Levelius) skrev för ett tag sen:

"Den kreativa processen behöver tid och plats och den kräver kunskap, inre motivation och metoder för nytänkande." 

Jag kan inte mer än instämma helt och fullt, Sanna. Den tiden och platsen kan bl.a. vara en blåsig promenad och det där med att blåsa iväg alla spindelnät är en slags metod för nytänkande i min värld där språket spelar så stor roll. 

Jag vill ju få fram den rätta känslan och melodin i texten, så att läsaren dras in i berättelsen. 

Mer funderingar om den där känslan och att hitta just rätt ord kommer imorrn! 

Hur hittar du din inspiration? Var ligger din kreativitet?

HAVE A WONDERFUL DAY AND ENJOY THE BLUSTERY WEATHER!

(Bild från freeimages.com)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar