söndag 4 maj 2014

1000 klick på vår blogg!!


En sån här "milestone" måste man ju bara fira, tycker ni inte det?
Vad glad jag blir när så många läser - TACK!!

Eftersom det är vetenskapligt bevisat att kroppen tar till sig varm eller ljummen vätska lättare än iskall (även eller kanske speciellt när det är varmt utomhus), så är det ju aldrig fel att dricka te. 

Men jag skulle vilja tipsa om ett gott iste om man vill få lite annan touch på sin te-tillvaro när man njuter i det vackra vädret. 


Iste med persika och lime (4 personer)
1 liter te, nybryggt varmt
3 msk strösocker
1 knippe mynta eller verbena
2 st persikor
1 st lime
isbitar

Smaka av det varma teet med sockret. Lägg i örtknippet och låt det kallna. 
Dela, kärna ur och skär persikorna i skivor eller klyftor. 
Skär limen i tunna skivor eller klyftor. Blanda persika och lime i en stor tillbringare. 
Sila över det kalla teet och lägg i isbitar. 
Servera och garnera med myntablad.


Njut och ha en fin söndag i solskenet! 
Så återkommer jag imorrn med mer tankar om språk och översättning.

(Bilder från blog.worldswithoutend.com och www.bryanmarcel.com)


3 kommentarer:

  1. Härligt!!! Och bloggen är inte gammal �� Nu kan det bara bli bättre! Och isteet verkar lovely!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Linda! The ice tea is indeed lovely. Svalkande gott! Som sagt, bloggen hoppas jag ska bli ännu bättre efter jag har gått din kurs senare i vår.

      Radera
  2. Vad roligt! heja heja!
    isteet låter hur mumsig som helst, ska testa så fort de blir lite varmare!

    SvaraRadera