torsdag 25 september 2014

Teacher's Thursday... 



Ja, det är det för mig. 
På torsdagar håller jag för tillfället lektioner i grundläggande datakunskaper, för att visa att datorn inte bits och idag ska vi gå igenom lite grann om sociala medier. 

Men det är ju inte förrän i eftermiddag...

För idag ska jag börja min dag med att vara ute på vift
Idag ska jag nämligen också få nöjet att gå på Bokmässan i Göteborg - ett intellektuellt smörgåsbord av intryck för hjärna och hjärta. Härligt! 

Jag blir alltid lika upprymd när jag får lyssna på intressanta människor, gå runt bland alla dessa montrar och bord och insupa atmosfären, naturligtvis även ha säljkonversationer med författare och förlag, men framför allt bara njuta av all litteratur och dess förespråkare.

Detta känns för mig inte som en tråkig säljkonferens - vilket det ju skulle kunna uppfattas som om man inte tycker om själva säljbiten - men istället en fantastisk dag med ett enormt utbud av nya fascinerande kontakter och fängslande, medryckannde konversationer. 

Var ligger din passion? Är du en "passionär" som får ägna mycket tid till det du är passionerad om och som kanske till och med kan leva av din hobby?

Så här känns det för mig..... böckerna leder mig uppåt & framåt, hjälper mig att utvecklas och visar mig en inspirerande värld. 



Up up up and away! Have a tantalizing Thursday!

(bilder från pixabay.com)

6 kommentarer:

  1. Magisk bild! Så kan jag också känna, inte bara med böcker utan med allt som lär mig nya saker: möten med människor, nya språk, att få lära sig nya saker som jag inte behöver kunna för mitt yrke. Ja, jag tycker faktiskt det är spännande att få förstå lite mer om vad rörmokaren gör med avloppet eller hur programmerarna på jobbet tänker. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh Klara, jag håller definitivt med. Jag slukar information och livsöden med glädje. :-) Tack för dina tankar och ha en härlig dag du med. // Åsa

      Radera
  2. Mest passionerad är jag för att skapa mötesplatser för entreprenörer, virtuellt och i verkliga livet. Och att resa. Älskar också att läsa :) Fantastisk bild!

    SvaraRadera
  3. Passionär! Vilket underbart ord!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Ullrika! Passionär... ja, jag hittade på det ordet härom morgonen och jag tror faktiskt inte det har funnits innan, men jag vet ju inte det ar säkert så jag vågar inte lova detta :)

      Radera