måndag 15 september 2014

Onwards and upwards….


Eller rättare sagt för mig är det ju faktiskt onwards and southwards för mig idag, för jag är på vift och ute på äventyr då jag styr kosan söderut mot Helsingborg.



Idag är det företagsmässa i Helsingborg och jag ska mingla, nätverka, lyssna på föredrag -  förhoppningsvis lära mig mycket nytt och träffa massvis med nya intressanta människor.



Jag kan säga att jag verkligen älskar att möta nya personer och lyssna på levnadsöden jag inte tidigare kommit i kontakt med, ta del av deras personliga höjdpunkter både som företagare och privatperson. Hade ju mycket hellre fått göra detta på engelska, eftersom det fortfarande ligger mig varmt om hjärtat och närmst i språkhjärnan, så jag kan uttrycka mig otroligt mycket bättre på detta språk. 
But a girl can’t have everything… I’ll just enjoy this splendid mingling opportunity and forget about the language issue!


Hur skulle det kännas för dig om förhållandena var tvärtom? Skulle du kunna marknadsföra dig och ditt varumärke utomlands? Skulle du känna dig bekväm på en mässa i London eller får du total tunghäfta?



Känner du dig som en isolerad, förskrämd liten kyckling... ?


Eller är du den som direkt hoppar in och bygger broar, för vem vet var dessa kan leda...



Nu sitter jag med en uppiggande, god kopp Earl Grey (med mjölk så klart – English style) och kikar ut på landskapet som flyter förbi utanför tågfönstret.

För teet måste man ju så klart få i sig och varför inte kombinera nytta med nöje? Mys med te, solen skiner och dessutom jobbmöjligheter på tåget! Kan det bli bättre?



Jag tycker det här är spännande & roligt och hoppas på en givande dag! 



Lycka till med din start på jobbveckan. 


Have a Marvellous Monday!

(bilder från www.pixabay.com)

6 kommentarer:

  1. Låter som du har en riktigt spännande dag framför dig. Ha det så roligt!

    Och självklart ska dagen börja med en kopp te. Utan mjölk ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, Dorotea! exciting indeed :-) Sen laddar jag inför Bokmässan i Göteborg, ses vi kanske där? Med din nya bok och allt:-)

      Radera
  2. Vilken rolig dag! Hoppas du byggt broar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaaa, Fru Martinsson, det har jag och dessutom varit privilegierad nog att få lyssna på väldigt inspirerande talare (både Thomas Fogdö & Johnny Sundin). Kunde inte ha bett om en bättre måndag.

      Radera
  3. Låter som en härlig och fri dag om jag jämför med min dag på kontoret. Jag är inte alls duktig på engelska men jag lyssnar på många föreläsningar på engelska och då har jag sent i livet märkt att svenska är ett ganska torftigt språk. Annars är jag inte rädd för att kasta mig ut i det okända och räknar med att min charm hjälper mig trots språkbrister.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt tänkt, Annika! Man kommer väldigt långt på charm och ett leende. Härligt inställning och kasta dig ut i det okända. För den som inte är så bekväma i det så kan man vända sig till mig och så jobbar vi tillsammans med mingel & chatt-tekniker antingen på svenska eller engelska för att våga ta det steget och göra som du säger : bara kasta sig ut. Ha en riktigt härlig dag & tack för dina tankar :-)

      Radera